فعالیت‌های ورزشی هوازی و مغز

انجام ورزش هوازی با افزایش اندازه هیپوتالاموس ارتباط دارد. هیپوتالاموس منطقه‌ای از مغز است که با یادگیری و حافظه مرتبط است.
مطالعات جدید نشان می‌دهد که انجام ورزش هوازی (ایروبیک) که موجب افزایش ضربان قلب می‌شود و برای زمانی طولانی و پشت سر هم انسان را به حرکت وا می‌دارد، تاثیر مفید قابل توجه‌ای بر سلامت مغز دارد.
انجام ورزش هوازی همانطور که برای قلب مفید است برای مغز نیز مفید است. برخی از فواید این ورزش مانند بهبود حالت روانی ممکن است در طی چند دقیقه ظاهر شود، اما بروز سایر فواید مانند تقویت حافظه می‌تواند چند هفته طول بکشد. این بدان معنی است که بهترین نوع ورزش برای ذهن انجام هر نوع ورزش هوازی است که بتوان دست کم ۴۵ دقیقه پشت سر هم انجام داد.
بدین ترتیب به لحاظ فوایدی که به دنبال آن هستید، می‌توان یک پیاده‌روی سریع و یا دویدن آهسته را به زندگی روزمره خود اضافه کنید.
یک مطالعه در خصوص افراد مبتلا به افسردگی شدید نشان داد که فقط ۳۰ دقیقه پیاده‌روی روی تردمیل برای ۱۰ روز متوالی موجب کاهش قابل توجه بالینی و آماری افسردگی می‌شود.
همچنین، بر اساس مطالعه‌ای که به تازگی در مجله Physical Therapy Science منتشر شده است، انجام ورزش هوازی می‌تواند به افرادی که به افسردگی بالینی مبتلا نیستند کمک کند تا با کاهش سطح هورمون‌های طبیعی استرس بدن مانند آدرنالین و کورتیزول، استرس کمتری احساس کنند.
مطالعات نشان می‌دهند که این تاثیر ناشی از افزایش جریان خون است که انرژی و اکسیژن تازه به ذهن انسان می‌رساند.
همچنین، مطالعه دیگری که روی زنان مسن دارای علائم بالقوه زوال عقل انجام شد، نشان داد که انجام ورزش هوازی با افزایش اندازه هیپوتالاموس ارتباط دارد.

۱۳۹۸/۵/۸ ،۰۵:۴۷:۳۹ +۰۴:۳۰۴ام فروردین ۱۳۹۸|دسته‌بندی‌ها : پیام‌های ورزشی|