تجمع دانشجویان صنعتی امیرکبیر در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

 | تاریخ ارسال: 1403/2/9 | 

دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا تجمع کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حمایت از خیزش دانشجویان و اساتید بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و اساتید تجمع کردند. 

دانشگاهیان صنعتی امیرکبیر حمایت خود را از این اعتراضات با سر دادن شعارهای  مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، فلسطین پیروز است اسرائیل نابود است اقدام پلیس آمریکا را در سرکوب دانشجویان آزادی خواه محکوم کردند.

دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اقدامی نمادین با برپایی چادرهایی اقدام دولت آمریکا را در سرکوب دانشجویان و اساتید محکوم کردند.

دکتر رهایی؛
دانشگاهیان آزادی خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌ اند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به بیداری دنیا نسبت به خوی وحشی‌گری استکباری گفت: موج اعتراض آنها به ستم‌هایی است که بر مردم فلسطین وارد می‌شود و این اعتراضشان را در جای جای دنیا مطرح می کنند و از این جنبه جای خوشبختی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دکتر علیرضا رهایی در تجمع دانشجویان در حمایت از جنبش دانشجویان امریکا ضمن تشکر از دانشجویان و اساتید انقلابی دانشگاه برای حضور در این تحصن نمادین، گفت: این تحصن نمادین در به اعتراض به اهانت به ساحت علم و عالم است.

وی ادامه داد: بعد از هجوم وحشیانه عوامل صهیونیستی و استکباری یه ملت ستمدیده فلسطین که در این چند ماه رخ داد و شاهد شهادت هزاران تن از فرزندان ستم دیده فلسطین بودیم، یک موج بیداری در سطح دنیا برپا شده و امروز هم در کشورهای شرقی و هم در کشورهای غربی شاهد این هستیم که آزادی خواهان دنیا و به ویژه دانشگاهیان در سراسر دنیا به پا خاسته اند.

رهایی اظهار کرد: موج اعتراض آنها به ستم‌هایی است که بر مردم فلسطین وارد  می شود و این اعتراضشان را در جای جای دنیا مطرح می کنند و از این جنبه جای خوشبختی است.

ربیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: این موج بیداری در دنیا شکل گرفته است و امروز دیگر عوامل صهیونیستی نمی توانند موج مظلومیت بر پا کنند بلکه موج وحشی‌گری آنها در سطح دنیا مطرح می شود.

رهایی با بیان اینکه در این جریانات دنیا با خوی استکباری آنها و مظلومیت مردم فلسطین آشنا شده است،  خاطر نشان کرد: در کنار آن عوامل پلیس و دولت آمریکا برخوردهای زشت و وحشیانه ای با دانشجویان و دانشگاهیان و اساتید این کشور دارند و این رفتار در برخی کشورهای دیگر مانند کانادا و استرالیا در حال تکرار است و به ساحت علم و عالم توهین می‌شود و به وحشیانه‌ترین شکل ممکن با افراد صاحب علم و عمل برخورد می‌شود.

رهایی اضافه کرد: دولت های  غربی که همیشه در پشت چهره لیبرال منشی و آزادی خواهی، دولت‌ها و کشورهایی مانند ایران را محکوم کرده ولی امروز خوی اصلی خود را نشان می دهند و هر نوع ندای آزادی خواهی را به وحشیانه ترین شکل سرکوب می کنند.

رهایی این امر را وجه مثبتی دانست که برای همه دنیا نمایان شده است و افزود: امروز همه مردم دنیا این خوی وحشی گری را مشاهده می کنند و دنیا در پشت چهره آزادی خواهی و آزادی طلبی استکبار را می بینند.

وی ابراز امیدواری کرد که این چنین حرکت هایی تا حد زیادی چهره مظلومیت مردم فلسطین را نشان دهد چرا که دنیا به نحوی از مردم فلسطین دفاع می کند.

 
نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر:
امروز مردم با حقیقت دموکراسی غربی آشنا شدند

نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر  گفت: غربی ها هر جا که اندکی به شکست نزدیک شوند، دست به سرکوب شدید می زنند. بعد از انقلاب اسلامی ایران، سید عارف حسینی عالم بزرگ پاکستانی که اندیشه های بزرگ انقلابی داشت  و مردم پاکستان عاشق او بودند را ترور کردند و امام موسی صدر را در لبنان ربودند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حجت الاسلام رجبی در تجمع دانشجویان در حمایت از جنبش دانشجویان امریکا گفت: این جنبش داستانی شده برای غربی ها؛ آنها که تاکنون با انواع لطائف الحیل رسانه ای نظرات مخالف را سرکوب می کردند و در عین حال سعی داشتند دیکتاتوری آنها بازگو نشود، اما امروز از درون دانشگاه های امریکایی، خوی وحشی گری و دیکتاتوری غربی فریاد زده می شود و سبب می شود دولتمردان آمریکایی در کل دنیا بی آبرو شوند.
وی افزود: در اتفاقات بعضا اعتراضی سال‌های قبل ایران و اتفاقاتی که بسیاری از آنها به تحریک آمریکایی ها و رسانه های انها صورت می گرفت، یک نظامی یک گام در داخل دانشگاه‌های ایران  نگذاشت، اما امروز مشاهده می شود که نه تنها پلیس آمریکا دانشجویان و اساتید را به بدترین وضع ممکن مورد ضرب و شتم قرار می دهند و دستگیر می کنند، بلکه گارد ملی آمریکا وارد شده و ارتش را نیز وارد دانشگاه ها کردند برای یک عده از دانشجویانی که صرفا جرمشان این است که نشسته اند و می‌گویند چرا نسل کشی در غزه باید رخ دهد؟!
رجبی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا حتی ایستاده فریاد نمی زنند، اظهار کرد: حرکت این دانشجویان کاملا مسالمت آمیز است. آنها نشسته اند و چادر زده اند و حرف آنها این است که در غزه نسل کشی نشود! برخورد با آنها این که به بدترین وضع ممکن کتک بخورند، دستگیر شوند، زندانی شوند! چرا؟! چون برخلاف خواسته هژمونی صهیونیستی و غربی‌ها حرف و مطالبه ای دارند!
نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این اتفاقات دموکراسی و آزادی خواهی دروغین غربی،  توجه دروغین به زن و توجه دروغین به آزادی در غرب را بیان می کند، یادآور شد: البته اینها سابقه دارند و کسانی که اهل  مطالعه تاریخ ۲۰۰ سال اخیر غرب هستند می دانند که آنها قدرت و ظاهر زیبایی که برای خود ساخته اند را بر مبنای کشتار مردم دنیا و غارت مردم دنیا بنا نهاده‌اند. حتی پیش از آن وقتی آمریکا را کشف کردند، بومیان آمریکا را به نحوه بسیار فجیعی کشتار و برخی از اقوام آن ها را نابود کردند.
وی اضافه کرد: در الجزایر یک روز وجود دارد به اسم «روز ساتور»! چون فرانسوی ها در این روز ۱۵ هزار الجزایری را کشتند و جمجمه‌های آنها را به فرانسه فرستادند و امروز جمجمه های آنها در فرانسه در موزه ای موجود است! آنها هراسی ندارند که در جاهایی نشان دهنده که یک عده حیوان درنده خو هستند و البته هیچ حیوان درنده خویی هم به آنها نمی رسد!

hashemkhani, [۴/۲۹/۲۰۲۴ ۲:۳۴ PM]
وی ادامه داد: بلژیک‌ها مردم بینوای کنگو را مجبور می کردند که برای آنها از مزارع کائوچو بیاورند و اگر عده ای کم کاری می کردند،  دست بچه، پدر و یا مادر آن خانواده را قطع می کردند به عنوان تنبیه!  من شما را به خواندن تاریخ دعوت می کنم.
رجبی خاطرنشان کرد: اینها که بیش از ۱۰۰ هزار نفر را در هیروشیما و ۸۰ هزار نفر را در ناکازاکی با یک بمب اتمی از بین بردند و تنها کشوری هستند که تاکنون از بمب اتم استفاده کرده اند و به کار خود نیز می بالند! اینها که در عراق یک میلیون عراقی را کشتند و در قحطی های ساختگی که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در ایران، هند و چین ایجاد کردند، ده ها میلیون انسان را کشتند! این قحطی ها برای آن بود که اقتصاد کشورهای مهم که اقتصاد بزرگ آن روز ها بود را نابود کنند و خودشان بر دنیا آقایی کنند!
رجبی ادامه داد: حال اگر کسی به آنها اعتراض کند و تحصنی صورت دهد این گونه با آنها برخورد می کنند!
ولی امروز، روز بیداری دنیا است و روزی است که دنیا می فهمد که فرعونی در این عالم حاکم است که باید از تخت استکبار به زیر کشیده شود و امروز ما در این نقطه قرار داریم.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: آنها تصمیم گرفته اند که هر جایی که به شکست نزدیک می شوند، آنجا را به شدت سرکوب کنند. بعد از انقلاب اسلامی ایران سید عارف حسینی عالم بزرگ پاکستانی که اندیشه های بزرگ انقلابی داشت  و مردم پاکستان عاشق او بودند را ترور کردند و مردم خشمگین بر علیه رئیس جمهور وقت ضیا الحق قیام کردند، چون مردم وی را عامل ترور می دانستند ولی آنها ضیاء الحق را هم در یک سانحه ساختگی کشتند تا مردم را آرام کنند.
وی گفت: آمریکایی ها برای خواباندن این جریان، هواپیمای ضیا الحق را سرنگون کردند در حالی که در آن هواپیما سفیر آمریکا نیز بوده است. آن ها در مسیر اهداف پست خود هیچ ابایی از کشتار ندارند.
رجبی با اشاره به جریانات لبنان گفت: برای آنکه لبنان همراه ایران نشود،  امام موسی صدر را ربودند و برای عراق در زمان انقلاب همراه ایران نشود، صدام را هدایت کردند که سید محمدباقر صدر را به شهادت برساند. اینها اگر در جایی ببینند که یک مقدار فضا در مخالف آنها می چرخد نابود می کنند. حتی اگر روزی ببیند که در اینترنت جریان مخالف آمریکا می چربد، کل دم و دستگاه اینترنت جهانی را از برق می کشند!
وی گفت: در میان همه شبکه های اجتماعی تیک تاک به عنوان یک پلتفرم غیر آمریکایی رشد کرده است و آنها ضرب العجل تعیین کردند که یا باید مالکان تیک تاک آن را به آمریکایی ها می فروشند و یا کل فعالیت آنها در آمریکا ممنوع می شود .این دموکراسی غربی است و ما البته ناراحتیم که این ظلم ها رخ می دهد. اما این ها سبب هوشیاری عالم شده است.

وی این حرکت دانشجویان را ناشی از بیداری مردم دانست و گفت: همه متوجه شدند که حقیقت غرب و اندیشه و تمدن غرب چیست و این بزرگترین دستاوردی است که در پی آن پیروزی هایی از سوی جبهه مقاومت جهانی مقاومت رقم خواهد خورد.