ششمین دوره آموزشی کارورزانه (Co-op) دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود

 | تاریخ ارسال: 1402/2/27 | 

ششمین دوره آموزشی کارورزانه (Co-op)  دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای دانشجویان کارشناسی برگزار می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : دکتر سید احسان میرصالحی مسئول طرح کوآپ دانشگاه صنعتی امیرکبیر  گفت: ششمین دوره آموزشی کارورزانه (Co-op) از تیرماه ۱۴۰۲ برای دانشجویان کارشناسی برگزار می شود.
وی افزود: در این طرح، دانشجویان با حضور در قالب دو بازه ۷ ماهه جداگانه در صنایع پیشگام در حوزه فناوری علاوه بر بکارگیری آموخته‌های دانشگاهی خود در رفع نیازهای فناورانه کشور، تجربیات صنعتی خود را با دروس و فعالیت‌های دانشگاهی تلفیق می‌کنند.
مسئول طرح کوآپ دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: آماده‌سازی دانشجویان برای حضور موثر در صنعت، تعمیق یادگیری و افزایش اثربخشی آموزش دانشگاهی، تفکیک بازه‌های تحصیل و کار دانشجویان و ارتقاء توان اشتغال‌پذیری و افزایش قدرت کارآفرینی دانشجویان از اهداف اصلی دوره آموزشی کارورزانه است.
دکتر میرصالحی گفت: کسب معدل کل حداقل ۱۵ ،گذراندن حداقل ۳۲ واحد درسی، شامل دروس ریاضی ۱ و ۲ و  فیزیک ۱ و ۲ و تکمیل و ارسال فرم تقاضای شرکت در دوره به همراه ریزنمرات از شرایط شرکت در این دوره است.
وی تاکید کرد: دانشجویان دو رشته‌ای، مجاز به شرکت در دوره نمی‌باشند.
مسئول طرح کوآپ دانشگاه صنعتی امیرکبیر با توجه به افزایش تعداد سنوات تحصیلی مجاز برای دانشجویان از ۴ سال به ۵ سال یادآور شد: نیمسال‌هایی که دانشجو مشغول به کار است، به عنوان مرخصی بدون احتساب در سنوات تلقی می‌شود و برای شرکت کنندگان در دوره کوآپ، تعداد سنوات مجاز به منظور پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد نیز ۵ سال در نظر گرفته خواهد شد.
وی افزود: در نیمسال‌هایی که دانشجو مشغول به کار است، امکان اخذ دروس دانشگاهی وجود ندارد و درس کارآموزی قابل تطبیق با دوره کارورزانه است.
دکتر میرصالحی تاکید کرد: دانشجویان پس از تکمیل فرم، آن را به نماینده کوآپ دانشکده مربوطه تحویل دهند و بررسی متقاضیان توسط دانشکده و انتخاب واجدین شرایط مطابق با اولویت‌های دانشجویان و صنایع مورد نظر، معرفی دانشجویان به صنایع و انجام مصاحبه‌های شغلی و عقد قرارداد با صنعت در صورت پذیرش و درخواست مرخصی تحصیلی از مراحل اجرای طرح کوآپ است.
وی تاکید کرد: دانشجویان تا سوم خرداد ماه فرصت دارند تا نسبت به تکمیل و تحویل فرم های مربوطه اقدام کنند.