با انعقاد تفاهم نامه ای در دانشگاه صنعتی امیرکبیر؛ پروژه های فناورانه حوزه نفت هدفمند می شود

 | تاریخ ارسال: 1402/3/2 | 

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای هدفمندسازی اجرای پروژه های فناورانه حوزه نفت تفاهم نامه ای با شرکت مهندسی و توسعه نفت منعقد کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، تفاهم نامه همکاری بین آقای مهندس ابوذر شریفی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت و دکترمحمدجواد عامری شهرابی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هدف همکاری‌های مشترک آموزشی، پژوهشی و فناورانه منعقد شد.
این تفاهم نامه با محورهای انجام خدمات و مطالعات متداول، متعارف و ویژه آزمایشگاهی، مطالعاتی و انجام پروژه‌های فناورانه در زمینه ازدیاد برداشت، بهینه‌‍سازی، افزایش بهره‌وری و تولید از میادین نفتی، حفاری، محیط زیست به امضا رسیده است.
استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری و مراکز رشد فناوری و نوآوری دانشگاه در تعریف و انجام پروژه‌های فناورانه، همکاری مشترک در زمینه تعریف، اجرا و حمایت از پروژه‌های تحصیلات تکمیلی در قالب پژوهانه متناسب با محورهای مورد نیاز اعلامی توسط شرکت، همکاری مشترک جهت تاسیس دفتر هماهنگی شرکت در دانشگاه، حضور اساتید و دانشجویان منتخب دانشگاه در دوره‌های آموزشی شرکت در صورت وجود ظرفیت خالی از دیگر محورهای این تفاهم نامه محسوب می شود.
حضور اساتید و متخصصان بالاخص فارغ‌التحصیلان دکتری شرکت جهت تدریس در دانشگاه در صورت تقاضای دانشگاه و موافقت شرکت، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت و بلند مدت در زمینه های فنی و مهندسی، مدیریت (دوره های مدیریت عمومی، مدیریت اجرایی، مدیریت مخزن، مدیریت پروژه)، اقتصاد نفت و گاز، حقوق و قراردادهای نفتی و... برای کارکنان شرکت توسط دانشگاه حسب تقاضای شرکت، همکاری در راه اندازی و حمایت از مجلات علمی، پژوهشی با استفاده از ظرفیت منابع انسانی دانشگاه و شرکت، ایجاد زیر ساخت͏های لازم جهت ارائه طرح کارآموزی و کارورزی برای دانشجویان ممتاز دانشگاه توسط شرکت با توجه به ظرفیت و امکانات موجود - همکاری در برگزاری سمینارها از توافقات در این تفاهم نامه به شمار می رود.
 امکان استفاده از ابررایانه و کلاسترهای با توان پردازش بالای دانشگاه جهت انجام محاسبات کامپیوتری و اجرای شبیه سازی های مورد نیاز شرکت پس از توافق چارچوب مالی و انعقاد قرارداد محرمانگی اطلاعات - حمایت از فعالیت های علمی نظیر ترجمه، تالیف، چاپ مقالات کتاب و نشریات از سوی طرفین، همکاری در زمینه ساخت و بومی سازی تجهیزات فناورانه مورد نیاز از دیگر اقداماتی است که ذیل این تفاهم نامه اجرایی خواهد شد.